FRTA KNOWLEDGE

Scripta manent, verba volant

Get Adobe Flash player

Entertrainments


In de “entertrainments” staan een aantal voorbeelden van gegeven kick offs, groepstrainingen en productpresentaties in de diverse branches. Het is slechts een greep uit de vele bijeenkomsten die door FRTA Knowledge business training & advice zijn gegeven. De commentaren zijn verschenen in de diverse vakbladen en publicaties van de opdrachtgevers.


Klik om te vergroten

Remarketing Event haalt marketinggoeroe binnen

Marketingexpert en autosportliefhebber Fred Roelfsema is toegevoegd als spreker aan het Remarketing Event. Roelfsema is gespecialiseerd in het volledig op zijn kop zetten van marketing- en salesafdelingen binnen organisaties om zo een beter verkoopresultaat te realiseren.Roelfsema sluit het Remarketing Event af, dat op 2 juni 2019 in Houten wordt gehouden.

Roelfsema is al meer dan 25 jaar actief als marketeer en salesexpert en wordt gezien als de goeroe bij uitstek op dit vakgebied. Hij is een graag geziene spreker op diverse congressen in binnen- en buitenland, waarbij hij op luchtige toon tal van tips en adviezen geeft om bijvoorbeeld meer omzet te behalen en/of meer met uw marketinguitingen te doen om direct succesvol te kunnen zijn in de toekomst.

fredautomotive5


“Alles is onmogelijk, als je het maar wil”

 

Is de titel van de interactieve lezing die sales goeroe en marketeer Fred Roelfsema gaat geven tijdens de Massagedagen 2015 te Utrecht. Hij is geen onbekende in de beautywereld door de vele columns die hij schrijft over deze onderwerpen in onder andere de Estheticienne. Zijn aanpak met betrekking tot de marketing en sales zal u helpen om concreet en direct aan de slag te gaan met uw dagelijkse praktijk. De bekende 25 P’s uit de marketing zullen hierin niet ontbreken, hoewel misschien gooit hij ze allemaal overboord voor een geheel nieuwe visie over marketing en sales.

 

Positionering, gebruik van uw eigen kracht, en voor € 1,00 marketing succesvol uitvoeren, zijn maar een paar onderwerpen die voorbij komen.

Kortom, een lezing die veel stof zal doen opwaaien en voor u een uitgelezen kans is om hem nu eens in levende lijve bezig te zien. De lezing wordt u aangeboden namens Infinity Event. Uw eerste voordeel is nu al begonnen als u maar wil.

Voor meer informatie en aanmelding: http://www.massagedagen.nl/workshops-1/

campagnebeeld6

 


 

''COMMUNICATIE IS HET TOVERWOORD VAN DEZE TIJD'


De schoonheidsspecialist wordt steeds meer ondernemer. In de achter ons liggende periode is duidelijk aangetoond, dat je alleen achter de voordeur terugtrekken geen oplossing brengt. Kom uit uw isolement en wordt ondernemer. Ontmoet tal van collega's die over het algemeen dezelfde inzet hebben om te groeien, te leren van elkaar en om hun klanten meer te bieden dan voorheen.

Niet elke specialist heeft en wil dit. Maar steeds meer specialisten hebben behoefte aan meer en ander contact met actieve collega's. De groei naar steeds meer deelnemers zit er volop in bij Beauty Business Club. Met elkaar komen de gesprekken over de business en ideeën vanzelf op gang.

Het hoofdthema is niet het merk of behandeling met een merk, maar het delen van elkaars ervaringen . De dag omvat tevens sprekers, die u informeren over nieuwe ideeën en mogelijkheden; zeker in de toekomst.

Oreaden – en OROS Cosmetics zijn op deze dag graag uw gastheer en voorzien u van een gezellige sfeer. Kortom: Een zeer nuttige samenkomst in uw vak staat u te wachten, misschien de gouden TIP!

 

De Beauty Business Club is een netwerk bijeenkomst van en voor schoonheidsspecialisten. Op dinsdagmiddag is een ieder van harte welkom (toegang is gratis) vanaf 13.00 uur. 

Beauty Business Club

Datum en tijd: Dinsdag 3 juni van 13 tot 16 uur.
Locatie: Oreaden/ OROS Cosmetics. Adres is Nieuweweg 109; 3765 GC Soest
Toegang: Gratis

Thema: Positionering

Fred Roelfsema. Bekend van zijn maandelijkse publicaties in vakblad Estheticiënne.
Onderdeel positionering van het bedrijf binnen de beauty branche. Via positionering modellen en een korte flitspresentatie gaan de deelnemers aan het werk. De modellen zijn direct toepasbaar in de praktijk van iedere beauty ondernemer. Daarnaast zijn er vele bruikbare schema's om in te vullen en met mede deelnemers te bespreken. Handige tools worden aangereikt om met dit onderdeel van de marketing aan de slag te gaan. Handige hand outs zijn er om mee te nemen; kortom een boeiende en interactieve presentatie van Fred staat u te wachten. Focus ligt op marketing en sales; de ''bakermat'' van Fred.

 

LEVEN EN OVERLEVEN IN DE SCHOONHEIDSVERZORGING

Dat is het centrale thema die de Beauty Business Club organiseert op maandagmiddag 3 februari bij ons in Soest. U bent van harte welkom! Vraag van vrijwel iedere specialist is hoe het hoofd te bieden aan alle veranderingen en bedreigingen binnen de schoonheidsverzorging. Zijn er ook nog kansen? Het antwoord is aanstaande. Kom ook, het is gratis dus mis het niet.
Kom vrijblijvend netwerken en 2 enthousiaste sprekers meemaken. Inmiddels zijn al meer dan 500 schoonheidsspecialisten gratis aangesloten via Facebook bij de Beauty Business Club.

PROGRAMMA

Leven en overleven in de schoonheidsverzorging. Dat het turbulente en moeilijke tijden zijn is genoegzaam bekend. Het vaste patroon dat cliënten regelmatig komen en kopen is verminderd en volgens sommigen zelfs verdwenen. Hoe dan ook; Groupon acties, almaar meer online verkoop en de opkomst van massagesalons zijn slechts een paar voorbeelden waardoor de markt veranderd is. Hoogste tijd om de balans op te maken en het vizier op de toekomst te richten. Vraag is hoe het hoofd te bieden aan al deze veranderingen en bedreigingen binnen de schoonheidsverzorging. Zijn er ook nog kansen?

Op uitnodiging van de Beauty Business Club en initiator/ schoonheidsspecialist Annemarie van Heezick zal daarom op maandag 3 februari de heer Fred Roelfsema  komen spreken tijdens de eerstvolgende meeting van de Beauty Business Club. Hij is bij velen van u geen onbekende, want zijn maandelijkse bijdrage in vakblad Estheticienne op het gebied van Sales en Ethiek worden gretig gelezen. Fred heeft zijn sporen ruimschoots verdiend met het geven van praktische trainingen in verkoop en het direct kunnen toepassen van marketinginstrumenten in uw dagelijkse praktijk.

Op 3 februari aanstaande gunt hij u een blik op de toekomst en geeft hij praktische tips en toepassingen om uw schoonheidssalon te positioneren. Dit mag u niet missen. Opgeven kan via Facebook en ook door rechtstreeks aanmelden bij de gastheer van deze meeting Oreaden/ OROS Cosmetics in Soest.


Lezing Marketingtechnieken

19-01-2013

wellness academie

 

Wellness Academie organiseert op 11 maart de gratis lezing ‘Marketingtechnieken voor massagepraktijken en schoonheidsinstituten’. De Academie vindt dat het economische klimaat er niet toe mag leiden dat we bij de pakken neer gaan zitten, maar het wil juist de uitdaging aangaan met nog meer creativiteit. Spreker Fred Roelfsema weet dit als geen ander over te brengen. Met zijn visie op marketing en sales binnen de wellness branche kan hij iedereen motiveren. Als masseur weet je dat er een markt is voor je diensten, je verstaat je vak goed; nu is het zaak om cliënten te werven. Hoe je dat doet staat centraal in de lezing. Fred Roelfsema zal aandacht besteden aan hoe je je goed kunt positioneren op de markt en hoe je je kunt onderscheiden van je concurrentie, waarbij de nadruk ligt op persoonlijke aandacht voor de klant. Daarnaast leer je hoe je zo optimaal mogelijk met (toekomstige) cliënten kunt communiceren. Dit alles is toegespitst op de dagelijkse activiteiten binnen je massagepraktijk. Wil jij bij de lezing in Hasselt aanwezig zijn? Meld je dan telefonisch aan op nummer 003211872703. Wellness Academie, www.alternatieva.com

 


Presentatie "Het Nagelgilde" (Beautybeurs Utrecht)

Thema: W.A.T nu meer! 

Door Petra Teunissen

 

Na het welkomstwoord hield marketingdeskundige Fred Roelfsema een korte lezing. Als zijn presentatie een voorproefje is van de geplande workshops van Het Nagelgilde, dan zitten de leden goed. Luchtig, soms humoristisch, maar altijd duidelijk zette Fred Roelfsema uiteen hoe belangrijk het collectief is voor individuele nagelstylisten. Dat begint al bij de definitie van het vak. Wat is een nagelstylist? Wat kan een nagelstylist? Welke klanten heeft een nagelstylist? Dat is niet duidelijk. Fred Roelfsema:”Herkennen we ons allemaal in het beeld van de high heeled lady in tijgerprint, die rokend en kauwgom kauwend aan de keukentafel nagels zet? Nee! Daarom moeten we gezamenlijk werken aan een goed imago van het vak. Leden kunnen meepraten en meebeslissen over dat imago”. Dat geldt ook voor PR en marketing. Studio’s huren soms voor veel geld externe experts is. Maar wie is de echte expert in de nagelbranche? De nagelstylist zelf. Verzorg dus zelf je PR en marketing, is het advies van Fred Roelfsema, maar wel samen met de andere leden van Het Nagelgilde. Dat is je ruggensteun. Zo kun je klanten voor het vakantieonderhoud van hun nagels via Het Nagelgilde doorverwijzen naar een betrouwbare collega. Dat is service. Een mooi voorbeeld van samenwerking vindt Fred Roelfsema de gezamenlijke advertentie pagina’s in de Gouden Gids van de ANBOS, de organisatie van schoonheidsspecialisten. “W.A.T. nu meer!”de titel van zijn lezing, staat voor;Working Apart Together en haal er meer uit. Alle schakels samen maken de sterkte van de branche, was zijn conclusie.

debby-heks


 

 

INTI FAIR te Rosmalen

(vakbeurs voor de zonnebranche)

Organisatie: Wellness Publishers

Door Margreet Verbeek & Anita Schuurman

Thema: "Zon verkopen is zonnig communiceren"

Inleiding:

Interactief is ook het sleutelwoord voor het tweede seminar. Dat kan ook niet anders; het is de meest interessante verkoop workshop. Uiteraard is deze workshop toegespitst op de zonnebranche. Marketeer/entertrainer Fred Roelfsema legt u het verschil uit tussen verkopen van een dienst (zonnen) en een product. Bespaar uzelf de kosten van een dure verkoopopleiding en neem geheel gratis deel aan de professionele workshop op INTI fair.

Aansluitend aan deze workshop is Fred Roelfsema beschikbaar in de INTI Club-bar om persoonlijke vragen te beantwoorden en tips en adviezen te geven.

“Marketeer/entertrainer Fred Roelfsema weet de bezoekers te boeien met zijn workshop over sales. Als Harry Potter, compleet met toverhoed, legt hij uit dat je klanten niet kunt betoveren en dat goed klantgericht bezig zijn geen goocheltruc is. Marketing is je richten op “wie is mijn klant”, “wat wil mijn klant”en vooral “wat wil ikzelf als ondernemer”.

Praat vanuit de behoefte van de klant, beweer niets, maar geef bewijzen. Laat de klant ruiken, voelen en proeven aan uw product”.


 

Profnail seminar (Beautybeurs te Utrecht)

Door Marijke Gravesteijn.

Thema: “Verkopen is een spel”

De opkomst van business trainer Fred Roelfsema deed aan Youp van ’t Hek denken. “Verkopen is een spel”, riep hij. “De spelregels zijn dat de klant koning is en jij het lopertje uitrolt. Stap in de rol van entertainer; de klant wil geamuseerd worden. Tachtig procent van het verkopen bestaat uit emotie!”. Ook Fred zelf bewoog zich in deze rol; hij rende zonodig heen en weer en vroeg toehoorders om reacties. “Communicatie is het gebruik van taal en tekens voor de uitwisseling van informatie en middel om de menselijke gedragingen te beïnvloeden”, was een van zijn meer serieuze uitlatingen. Verkopen berust natuurlijk op een goede communicatie. Fred:”Men komt bij je met een probleem. Een nagelbijter, een client met droge, ruwe handen of een klant met een scheurtje in de nagel wil van jou een oplossing. Jij kunt helpen met je know how en producten. Denk eraan dat tevreden klanten de beste mond-tot-mond reclame vormen”. Adviezen van Roelfsema:”Doe zo mogelijk wat de klant wil. Zwarte nagels met groene takjes? Geeft ’t haar en reken desnoods drie keer zoveel. Laat de klant de producten bekijken en voelen. Leg alles rustig uit, maar wel enthousiast uit. Gebruik nooit verkleinwoorden of minimaliserende uitdrukkingen:”een leuk prijsje”, bijvoorbeeld is taboe. Luister goed naar de klant en probeer aan te sluiten bij haar verhaal. Vertel haar dat ze jou kan bellen bij nagelproblemen. Denk eens na over eventuele samenwerking met enkele collega’s elders in Nederland; als de klanten met vakantie gaan, kunnen ze bij hen terecht voor hun nagels. Kortom, wellicht is het lastig om de nagelproducten te laten voelen, ruiken of proeven, maar als je op een speelse manier service en vakwerk levert, geeft dat een positieve sfeer voor de verkoop van producten voor thuisgebruik”.

Enkele reacties:

Nancy Jonk (30) eigenaresse “Nens Nails & Beauty Salon”uit Velzerbroek;

De flitsende toespraak van Fred Roelfsema geeft mij nog meer energie omte werken in de salon”. 

 

Mariëtte Knol (35) & Linda Molenaar (22) uit Zandvoort;

Vooral de vele tips van Fred Roelfsema zijn direct bruikbaar. 

We voelen ons gemotiveerd om meer te gaan verkopen”.


 

Info over workshop "PRIJS"

Veel winst toegewenst ¦

Door Maureen Nuyts van E-Beauty Magazine

Inleiding: 

Maak winst na een avond dat klinkt wel gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. En toch In het Nederlandse Amstelhoek maakte ondernemer Fred Roelfsema op boeiende wijze duidelijk hoe gemakkelijk het kan zijn om geld te verdienen.

Het Nagelgilde, de Nederlandse vereniging voor Nagelstylistes, had het goed bekeken: een goede prijs bepalen is van groot belang om je zaak tot een succesvolle onderneming te maken. Alleen is de vraag voor velen: Hoe bepaal ik die prijs? Om hierop een afdoend antwoord te kunnen bieden organiseerde Het Nagelgilde in samenwerking met entertrainer Fred Roelfsema verschillende regionale bijeenkomsten rond het thema Prijs.

Alles heeft zijn prijs

Voor de laatste interactieve workshop bij Tilly's Cosmetics International tekenden een twintigtal geinteresseerden present in de gezellig ingerichte cursusruimte achteraan het pand. Een onmiddellijk bijzonder enthousiasmerende Fred Roelfsema laat er geen gras over groeien. Aan de hand van een simpel voorbeeld, een zweetbandje notabene, maakt hij meteen duidelijk wat de essentie is van de avond: alles heeft zo zijn prijs.

Prijsbeleid is echter niet zomaar de in geld uitgedrukt waarde van een bepaald goed of dienst, hierbij speelt ook nog de toegevoegde waarden zoals de ligging of de presentatiemix een belangrijke rol. De centrale vraag is dan ook kort samen te vatten als: Welke prijs geeft de consument het meeste waar voor z'n geld en tegelijk de beste marge voor de nagelstyliste?


Prijsimago

Een belangrijk aspect hierbij is voor zichzelf uit te maken welk prijsimage men wil bereiken in de ogen van de consument: een hoog prijsbeleid waarbij kwaliteit en exclusiviteit voorop staan of een laag prijsbeleid waarbij prijsconcurrentie en een groot verkoopvolume centraal staat. Een zuiver theoretische formule voor de prijsstelling bestaat echter niet, maar met de prijsthermometer is er gelukkig wel een hulpmiddel voorhanden. Het principe is eigenlijk eenvoudig: de consument bepaalt de hoogste prijslimiet (het kookpunt) waarboven de ondernemer niets meer kan verkopen. Bij een te lage prijs (het vriespunt) zal de winst dalen omdat daar de kwaliteitsbeleving gaat spelen. De kunst bestaat er dus in om binnen de veilige prijszone van deze twee punten te blijven. Afhankelijk van je prijsimage zal je daar dus meer naar het kookpunt of het vriespunt neigen. Allemaal gemakkelijk gezegd maar het vraagt toch wel een serieuze denkoefening bijgevolg was het ook het ideale moment voor een korte pauze om alles even te laten bezinken.

In de praktijk

Zoveel theorie vraagt natuurlijk ook even om een praktische toetsing en dus informeert Fred even naar de gewenste winstmarge bij de aanwezigen. Met deze winstmarge voor ogen kan je dan verder gaan rekenen met in je achterhoofd ook het totale kostenplaatje, je aantal werkdagen en uren en je klantenbestand. Wanneer je dus in totaal (inclusief loon) aan 40.000, euro kosten komt, en je rekent aan een nettowinstmarge van 40,00 euro per klant betekent dat dus dat je per jaar een 1000-tal klanten moet hebben. Gerekend aan 250 werkdagen per jaar is dat dus gemiddeld vier klanten per dag. Wanneer u voor uzelf een beetje speelt met deze getallen, komt u wellicht al een eind ver voor uw prijsbepaling. Uiteraard vraagt dit wel een kritische benadering van uw kosten, omgeving, (potentele) klanten en uw prijsimago. Neem er even rustig de tijd voor want het kan u veel wijzer maken. Net als Het Nagelgilde en Fred Roelfsema wensen wij u alvast veel winst toe!

English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Markz logo zwart

Visitors

2546974


2.22%
14.98%
4.93%
1.33%
0.83%
75.72%

Your IP:3.15.211.143